Friday 11 September 2015

SHAKLEE TENOM SABAH:Bagaimana Mengatasi Alahan Semasa Hamil

Salam sejahtera dan selamat membaca entry kali ni.Saya ucapkan tahniah terlebih dahulu di atas kehadiran cahaya mata anda.

Produk yang selamat dan mesra alam serta bebas dari bahan kimia berbahaya menjadikan produk kesihatan ni begitu digemari oleh masyarakat seluruh dunia.Jadi alahan semasa hamil ni sangatlah merisaukan ibu-ibu kerana kebanyakannya sukar makan makanan asas seperti nasi dan lauk pauk yang jika sebelum hamil menjadi kegemaran...

Saya juga seperti anda semasa hamil kurang makan nasi dan makanan berkhasiat lainnya kerana tiba-tiba pula jadi picky eater...Ini tidak sedap ini tidak menepati selera...Pening encik suami macam ni..wink wink♡♡♡♡

Pada awal kandungan saya memilih mengambil vitamin tambahan untuk menggantikan semula keperluan zat dalam badan.Saya memilih yang semulajadi sahaja.Takut memudaratkan kesihatan pula kan.Saya mengambil Esp,ostematrix,vitamin c sr,peppermint ginger plus,B complex  dan tentunya Vitalea!

~ SET IBU HAMIL SIHAT & BERTENAGA~

Ibu hamil perlu mengambil pemakanan yang seimbang dan vitamin yang mencukupi bagi memastikan badan yang sihat dan kesejahteraan baby di dalam kandungan . Keadaan kesihatan ibu yang terganggu boleh memberi kesan sampingan terhadap bayi.
Bagi ibu ibu hamil yang masih tercari cari apakah suplemen  yang sesuai diambil semasa hamil, Shaklee ada supplemen yang sesuai diambil..

♡ Vita-Lea

Multivitamin yang terbaik dengan zat besi. Ia membantu dalam pembentukkan sel sel darah merah.Jika ibu ibu mengambil vita-lea ini, tak perlu la mengambil OBIMIN lagi.

♡ B-Complex

Mengandungi sebanyak 8 kumpulan vitamin B termasuk lah asid folic. Asid folic dan B12 membantu pembentukkan sel sel darah merah di dalam badan . Jumlah asid folic yang mencukupi dalam diet harian membantu mencegah kecacatan tiub neural bagi wanita yang merancang kehamilan sebelum konsepsi dan semasa 12 minggu tempoh kehamilan bagi dos harian sebanyak 400mcg.

♡ Vitamin C 500mg sustained released

Membantu meningkatkan sistem pertahanan badan, berperanan dalam menyokong tulang, gigi dan gusi yang sihat. Ia juga membantu dalam penghadaman zat disamping Vitamin C untuk meningkatkan taraf sistem pertahanan tubuh.

♡ Ostematrix / Kalsium

Ibu mengandung memerlukan 1000-1300mg kalsium sehari. Ini adalah bertujuan untuk menguatkan dan pembentukkan tulang dan gigi bayi yang sihat.Pengambilan kalsium jugak boleh membantu mengurangkan sakit pinggang, sakit belakang, kebas kebas. Jika ada di antara ibu-ibu yang sakit gusi ataupun sakit gigi semasa mengandung itu menandakan kurang kalsium dan perlukan ostematrix..

♡ ESP @ Energizing Soy Protein

Sangat penting untuk membina dan memperbaharui sel sel tisu, hormon dan enzim didalam tubuh. Baik untuk wanita yang mengandung dan penyusuan anak. Ia juga penting untuk pembentukkan kuku, rambut dan kulit.

Esp ini juga boleh memberi tenaga kepada ibu ibu hamil yang mengalami morning sickness yang agak teruk. Dalam masa yang sama ESP boleh memelihara dan mengelakkan janin menjadi cacat.Pengalaman saya semasa saya mengandung anak ketiga dan semasa itu saya telah pun makan supplemen shaklee ni jaundis anak saya sembuh tidak sampai 2 minggu.Pastilah mengembirakan kerana sebelum ni pasti 3 hingga 4 minggu baru lah bebas jaundis.

♡Peppermint Ginger Plus

Peppermint Ginger diperbuat dari bahan semulajadi dan bukan bahan sintetik . Ia telah diuji secara klinikal dan terbukti mengatasi masalah-masalah yang dinyatakan. Kelebihan Peppermint Ginger diterangkan melalui kandungan bahan herba terpilih iaitu 4 herba dari Barat dan Timur iaitu pudina,daun cekur,halia dan pokok adas.

Jika anda prihatin dengan kesihatan semasa hamil dan tidak lalu makan akibat alahan teruk bolehlah mengambil rangkaian vitamin ni.

#SayaPengedarSahShaklee
#sayamakansayajual
#shakleeTenomSabah
#Shaklee_effect
#WHAMSHAKLEE
#KedaiBukuDAO

♡ kedai online saya ♡
wwwirenevitamin.blogspot.com
012-8373981 Irene
Penghantaran poslaju seluruh Malaysia

1 comment: