Monday 28 September 2015

SHAKLEE TENOM SABAH : Tips Cegah Diabetes Dengan Set Diabetes Shaklee

Apakah sebenarnya Diabetes Melitus atau kencing manis itu ?

    Diabetes adalah suatu penyakit di mana tubuh tidak dapat menghasilkan insulin (hormon pengatur gula darah) atau insulin yang dihasilkan tidak mencukupi atau insulin tidak bekerja dengan baik. Oleh karena itu akan menyebabkan gula darah meningkat semasa diperiksa.

   Ada 2 jenis  dalam Diabetes iaitu:

●    Diabetes type 1

Suatu keadaan dimana tubuh sudah sama sekali tidak dapat memproduksi hormon insulin. Sehingga penderita harus menggunakan suntikan insulin dalam mengatur gula darahnya. Sebagian besar penderitanya adalah anak-anak & remaja.

●    Diabetes type 2

Terjadi kerana tubuh tidak menghasilkan hormon insulin yang mencukupi atau kerana insulin tidak dapat digunakan dengan baik (resistensi insulin). Jenis ini merupakan yang terbanyak dideritai saat ini (90% lebih), sering terjadi pada mereka yang berusia lebih dari 40 tahun, gemuk dan mempunyai sejarah diabetes dalam keluarga.
    
    
   Bagaimana mengetahui apakah kita menderita Diabetes atau tidak ?

    Mereka yang menderita Diabetes sering menunjukkan gejala sebagai berikut :

· Haus dan banyak minum
· Lapar dan banyak makan
· Sering kencing
· Berat badan menurun
· Mata kabur
· Luka lama sembuh
· Mudah terjadi infeksi pada kulit (gatal-gatal), saluran kencing dan gusi
· Nyeri atau baal pada tangan atau kaki
· Badan terasa lemah
· Mudah mengantuk
Gejala-gejala di atas sering dijumpai, tapi pada beberapa orang sering tidak dijumpai gejala sama sekali. Untuk memastikannya, diperlukan pemeriksaaan darah di laboratorium.

Suplemen-suplemen Shaklee yang boleh membantu mencegah diabetes:

VIVIX

Mencegah penghasilan AGE protein. Apa itu AGE protein? Ia adalah bahan merbahaya yang terhasil apabila gula yang berlebihan bergabung dengan protein di dalam tubuh badan kita. AGE protein ini boleh merosakkan pembuluh arteri dan membuatnya keras dan kaku.. Dan akhirnya pembuluh darah kita boleh meletup!!

ESP

Mengandungi rendah Glycemic Index yang boleh mengekalkan tahap gula yang sihat. Selain itu, hormon daripada kacang soya NON-GMO ini menggalakkan penghasilan hormon insulin secara semulajadi.

GLA COMPLEX

Mengandungi Omega-6 fatty acid yang boleh membantu mengurangkan kesakitan saraf yang di alami oleh pesakit diabetik.

VITAMIN C SUSTAINED RELEASED

Mencegah gula dalam sel bertukar menjadi sorbitol. Apa itu sorbitol? Sorbitol adalah sejenis pemanis buatan yang boleh menyebabkan pengembangan urat saraf. Saraf yang kembang boleh menyebabkan penyakit pada mata iaitu katarak.

VITALEA

Membekalkan nutrisi lengkap yang diperlukan oleh badan kita kerana kebiasaannya, penghidap diabetik mengalami kekurangan Chromium dan menyebabkan pengambilan gula ke dalam sel menjadi kurang efektif.

ALFALFA

Mempunyai kandungan mineral yang tinggi untuk menyahtoksik bahan-bahan yang tidak diperlukan dalam badan.

ZINC

Mempercepatkan penyembuhan luka, kerana kebiasaannya penghidap diabetik mengalami masalah luka yang lambat atau tidak sembuh sama sekali.

Diabetes pula lazimnya terjadi disebabkan rintangan insulin dimana membran sel telah rosak menyebabkan reseptor insulin tidak sensitif terhadap insulin.

Apabila binaan asas dalam tubuh rosak, atau tidak normal, inilah punca badan kita sakit..Bayangkan kalau rumah kita, tiang, atau foundation nya retak, rosak,sudah pasti rumah kita tidak lagi selamat untuk diduduki kan? Sama lah juga dengan badan kita.

#SayaPengedarSahShaklee
#WHAMSHAKLEE
#shaklee_effect

♡ kedai online saya ♡
wwwirenevitamin.blogspot.com
012-8373981 Irene
Penghantaran poslaju seluruh Malaysia

No comments:

Post a Comment