Tuesday 15 September 2015

SHAKLEE TENOM SABAH : Selamatkah Soya ESP?

Selamatkah Soya ESP?

Tiada keraguan lagi bahawa susu soya ESP selamat dan halal diambil oleh semua lapisan masyarakat terutama bagi yang beragama Islam.Mengapa saya bersungguh menyatakan demikian? Kesemua produk keluaran Shaklee telah diluluskan oleh JAKIM Malaysia dan digunakan semenjak 56 tahun yang lalu di negara ini.

Kacang soya ini diproses dengan air (bukan dengan bahan kimia atau alkohol) dan dengan menggunakan suhu yang rendah bagi mengekalkan sumber semula jadi isoflavones seperti genistein dan daidzein.

Setiap satu tin (850gm) protein soya Shaklee dihasilkan daripada 30kg kacang soya dan memberikan tenaga segera yang boleh bertahan lama.

Mengandungi 22 jenis asid amino dan ESP adalah satu-satunya produk di pasaran yang menyediakan 9 asid amino penting yang tidak boleh dihasilkan oleh badan manusia.

Kandungan Indeks Glisemik (G.I.) yang rendah iaitu 39, menjadikan ESP sangat sesuai diambil oleh penghidap kencing manis.

Satu hidangan ESP bersamaan dengan 2 kali ganda daging, 4 kali ganda telur, 12 kali ganda susu rendah lemak, tiada asid urik dan sangat mudah diserap oleh badan. Berbanding protein daripada sumber daging, telur dan tenusu, ESP rendah lemak, bebas laktosa dan kolesterol.

Soya yang terbaik adalah ESP dan saya sangat menggemari rasanya yang natural juga sesuai diambil bersama lain-lain resepi penyediaan nya.

#SayaGunaSayaJual
#shakleeTenomSabah
#SayaPengedarSahShaklee
#WHAMSHAKLEE
#shaklee_effect

♡kedai online saya ♡
wwwirenevitamin.blogspot.com
012-8373981 Irene
Penghantaran poslaju seluruh Malaysia

No comments:

Post a Comment