Saturday 12 September 2015

SHAKLEE TENOM SABAH : Merawat ekzema dan alahan dengan ESP

Eczema biasanya berkait rapat dengan alergi dan tidak mempunyai ubat yang spesifik untuk merawatnya..dengan adanya suplemen ia dapat bantu tingkatkan sistem pertahanan tubuh dan kawal masalah ini dari berpanjangan dan melarat...Faktor yang menyebabkan gejala eczema menjadi lebih teruk;

》   Mandi terlalu lama dan mandi air panas akan menyebabkan kulit menjadi kering
》    Menggaru akan menyebabkan kerosakan yang lebih teruk pada kulit
》    Bakteria dan virus
》    Pendedahan terhadap habuk dan hama
》    Cuaca panas dan lembab yang menyebabkan kulit berpeluh
》    Penggunaan bahan pencuci
》    Asap rokok, jerebu
》   Alergi pada sesetengah makanan

Oleh itu, sebagai langkah-langkah untuk mengawal eczema di antaranya pastikan rumah sentiasa bebas habuk, gunakan bahan pencuci yang bebas bahan kimia berbahaya seperti Basic H dan pencuci Get Clean, jaga pemakanan harian dan banyak lagi..

☆Merawat eczema pada orang dewasa

Bagi orang dewasa, suplemen yang disarankan ialah ESP, Vitamin C, GLA Complex, Alfalfa, Nutriferon..Suplemen-suplemen ini membantu meningkatkan sistem pertahanan tubuh, mengatasi keradangan dan gatal-gatal, membekalkan keperluan protein untuk kulit yang sihat, membina semula sel-sel kulit yang telah mati dan membantu tubuh untuk detoks.

☆Merawat eczema pada bayi

Merawat eczema di kalangan bayi lebih mudah sekiranya bayi menyusu ibu. Ini kerana zat-zat dan nutrisi yang dimakan oleh ibu akan dapat juga pada bayi melalui susu ibu. Ini antara kelebihan Set Menyusu Shaklee yang mengandungi ESP, Alfalfa, Vitamin C dan lain-lain kerana selain dapat membantu ibu menambahkan susu badan ia turut membantu menangani masalah-masalah lain seperti eczema

Selain vitamin yang dimakan, terdapat juga Herbal Blend Cream untuk disapu pada kulit.

☆Merawat eczema pada kanak-kanak

Pada peringkat kanak-kanak, mereka sudah boleh makan dan minum dengan sendiri. Vitamin yang dapat dapat membantu merawat eczema pada kanak-kanak ialah Meal Shakes, Omega Guard,vitamin c chewable dan Nutriferon.

No comments:

Post a Comment