Saturday 26 September 2015

SHAKLEE TENOM SABAH : Tips tidur berkualiti dengan Vitamin C dan Ostematrix

Anda sukar tidur lena? Tidur - tidur ayam selama beberapa hari ni ataupun mungkin lebih hari lagi?Saya pun pernah mengalami masalah ni apabila sudah tidur tapi bila tetiba terjaga sukar mahu tidur semula..Akibatnya keesokkan hari nya kepala rasa pening,tekanan darah rendah dan rasa kurang rehat.Nasib baik saya telah bertemu dengan supplemen ni..Syukur Puji Tuhan♡♡♡♡

Sukar tidur atau Insomnia terjadi apabila seseorang menghadapi masalah untuk tidur atau tidak mendapat tidur yang berkualiti pada waktu malam.

Ciri Insomnia :

●    Sukar untuk mula tidur (dianggap sebagai permulaan insomnia)

●    Mudah tidur, kemudian terjaga dan tidak boleh tidur semula (kronik insomnia)

●     Mudah tidur, tetapi terjaga setiap satu jam dan tidak boleh tidur (fragmented sleep) Secara fisiologinya, insomnia tidak dikategorikan sebagai sejenis penyakit. Boleh dikatakan, hampir setiap individu mengalami insomnia sekurang-kurangnya sekali dalam fasa kehidupan mereka.

Beberapa kajian menunjukkan yg insomnia dikaitkan dengan kekurangan MAGNESIUM. Magnesium ini adalah mineral yg membantu otot dan saraf kita lebih rileks yang turut membantu kita untuk tidur dengan lebih lena.

Pada orang yang lebih berumur, menurut kajian yang dibuat, penambahan supplemen MAGNESIUM telah menunjukkan perubahan pada kualiti tidur dengan mengurangkan hormon kortisol yg menganggu tidur malam dengan lena, Magnesium juga boleh membuatkan kita lebih rileks dan bersifat anti stress.

Semasa kita tidur, otot dalam badan akan bergerak dan meregang untuk persediaan pada esok hari dan magnesium diperlukan untuk bekerja dengan kalsium bagi membantu otot kita mengecut dan berehat. Kalsium dalam badan membantu untuk otot mengecut dan magnesium pula membantu untuk otot rileks, bermakna tanpa magnesium otot tidak boleh berehat selepas mengecut yang membawa kepada tidur yang tidak lena dan kekejangan otot juga boleh berlaku.

Magnesium pilihan saya ialah Ostematrix! Diperkaya dengan vitamin D,Magnesium dan kalsium yang mencukupi untuk keperluan tubuh.Ostematrix ni membekalkan
1,000 mg (100% DV) unsur kalsium daripada sumber-sumber yang mempunyai tahap kepekatan yang tinggi dan mudah diserap dari alam semula jadi.Sebanyak 400 mg (100% DV) magnesium untuk membantu menggabungkan kalsium ke dalam tulang serta menguatkannya.400 IU (100% DV) vitamin D untuk merangsang penyerapan kalsium.Ostematrix ni merupakan tablet bersalut yang diformulasikan supaya mudah ditelan.

Vitamin C sustained released adalah gabungan vitamin terbaik untuk mendapatkan tidur yang berkualiti.Tahukah anda vitamin c keluaran Shaklee ni berbeza dengan vitamin c di pasaran kerana "Sains pembebasan berterusan secara semulajadi".Setiap tablet mengandungi 7.5 hidangan sebiji buah termasuk kulitnya (500mg) dan pembebasan 1.5 vitamin C tersebut ke dalam tubuh kita setiap jam.Ianya dapat membantu memperbaiki insomnia,stress dan masalah berkaitan mental seperti keresahan @ depresi.

Jika anda mempunyai masalah tidur yang sering terganggu,inilah suplemen yang sangat sesuai diambil oleh anda.

#SayaPengedarSahShaklee
#WHAMSHAKLEE
#shaklee_effect

♡ kedai online saya ♡
wwwirenevitamin.blogspot.com
012-8373981 Irene
Penghantaran poslaju seluruh Malaysia

No comments:

Post a Comment