Wednesday 16 September 2015

SHAKLEE TENOM SABAH : Betapa pentingnya Protein ESP kepada sel manusia

Salam Sejahtera & selamat menyambut Hari Malaysia hari ni 16.09.2015 yang ke-52.Syukur dan Puji Tuhan masih diberi kesempatan untuk berada di bumi bertuah ni...Hari ni saya nak kongsikan sedikit tentang Pentingnya Protein ESP terhadap sel manusia.Mari kita jadikan sebagai panduan bersama ya♡♡♡♡

KEPERLUAN PROTEIN DALAM DIET HARIAN

Protein hakikatnya boleh didapati dalam makanan harian kita seperti ikan, ayam, daging, kekacang dan banyak lagi. Namun protein ini mudah musnah apabila berada dalam suhu masakan yang tinggi. Apabila ini berlaku, tubuh kita akan menyerap saki baki protein yang ada dan selebihnya badan kita menyerap minyak hasil masakan seperti ikan goreng, ayam goreng atau apa jua masakan terutama yang bergoreng.

Badan kita terdiri daripada sel. Dari sel membentuk tisu. Dari tisu membentuk organ. Dari organ membentuk sistem. Protein merupakan makanan kepada sel. Jika sel mendapat cukup protein ditambah dengan protein yang bagus, sel yang sihat akan mudah terbentuk demi menggantikan sel yang lama dan mati.

Selain itu, protein sangat penting untuk proses pertumbuhan. Susu ibu mengandungi sebahagian besar protein. Ibu yang mengamalkan makanan yang seimbang dan lengkap dengan protein dan semua zat akan mendapati anaknya membesar dengan sihat dan perkembangannya sangat hebat.


PENTINGKAH PROTEIN?


Our body need protein to grow BIG & Strong! It’s a basic material of all living cells and organ-building block of the body. Stuktur asas badan manusia adalah sel. Segala penyakit pada zaman moden ini disebabkan oleh pengumpulan sel-sel yang LEMAH & KURANG SIHAT. Keperluan protein yang mencukupi dikatakan kunci kesihatan yang optimum – protein diperlukan untuk menghasilkan hormones, enzymes, antibodies and neurotransmitter.

☆ 25% daripada badan kita terdiri daripada Protein. – kuku, rambut, kulit, otot-otot adalah protein. Malah Dr. Bruce Miller dalam bukunya mengatakan kita adalah protein.

☆ Protein berasal dari perkataan Greek (PROTOS) bermaksud – ‘the first’ dan badan kita terdiri daripada :-


1.) 66% Water

2.) 25% Protein

3.) 8% Fats

4.) 1% Combination of Minerals & Vitamins 100%

TAHUKAH ANDA ?


Shaklee adalah syarikat pertama yang mewujudkan suplemen protein berasaskan kacang soya. Sebenarnya, pengasingan soya pertama yang pernah dihasilkan adalah dicipta oleh Dr. Forest C. Shaklee pada tahun 1970an. Selang beberapa tahun kemudian, beberapa ujian klinikal telah membuktikan apa yang ditemui oleh Dr. Shaklee sebelumnya iaitu protein soya merupakan sebuah blok binaan utama bagi membina kesihatan jangka panjang.

#SayaGunaSayaJual
#shakleeTenomSabah #SayaPengedarSahShaklee
#WHAMSHAKLEE
#shaklee_effect
#KedaiBukuDAO

♡ kedai online saya ♡
wwwirenevitamin.blogspot.com 012-8373981 Irene
Penghantaran poslaju seluruh Malaysia

No comments:

Post a Comment