Wednesday 16 September 2015

SHAKLEE TENOM SABAH : 7 ciri-ciri eksklusif dalam 850 gram ESP

Eksklusif sangat dalam 850 gram ESP ni kan. Semuanya ada 7 ciri-ciri terbaik pemilihan soya terbaik dunia.Bukan calang-calang produk kesihatan ya,kajian ni dilakukan selama bertahun iaitu sejak awal pembuatan ESP oleh Dr.Forrest T.Shaklee pada tahun 1961 lagi.

1) KACANG SOYA ITU MESTILAH TUMBUH SECARA ORGANIK

Kajian membuktikan penanaman secara kimia (tak organik) menyebabkan nutrisi makanan berkurangan.

Sepanjang proses pertumbuhan kacang soya adalah amat penting untuk penanam tidak mengunakan pesticides, fungicides, herbicides.Ini semua akan merencatkan kebaikan dalam soya.

2) TERDIRI DARIPADA KACANG SOYA NON GMO (Non-Genetically Modified Organism)

Kebanyakan syarikat lebih suka memilih jenis kacang soya GMO bagi membantu menjimat kos pengeluaran kerana kacang soya GMO jauh lebih murah untuk dihasilkan.

Sedikit info penting yang perlu anda tahu, mengikut Dr. Louis J. Pribly, a Brazillian government scientist mendedahkan berdasarkan kajian, toksin akan dibina tanpa disedari apabila gen baru dimasukkan didalam sel tumbuhan.

Soya terbaik adalah soya berasaskan NON-GMO

3) SOY PROTEIN YANG MENGANDUNGI 9 ASID AMINO PERLU

IMPORTANT! If one essential amino acid is missing, the immune system can be depressed 30%, and many important body functions are delay or stopped.

Nampak tak, betapa pentingnya 9 asid amino perlu ni kepada badan kita untuk menghasilkan hormon, jus penghadaman, antibody dan enzyme.

4) SOYFLAKES MESTILAH DIBERSIHKAN DENGAN AIR DAN BUKAN ALKOHOL

Penggunaan alkohol adalah HARAM malah ia juga membantu memusnahkan 88% kandungan isoflavone. Inilah hakikatnya kebanyakan syarikat menggunakan alkohol untuk membersihkan soyflakes.Ini kena lebih berhati-hati semasa memilih soya yang berkualiti tinggi.

ISOFLAVONES sangat penting untuk  mengurangkan kanser paru-paru dan sangat bermanfaat dalam pengimbangan hormon.

5) MENYINGKIRKAN BAHAN-BAHAN ANTI-THYROID/ ANTI-GROWTH SUBSTANCE

Soya mentah mengandungi 'anti-growth', 'anti-tyrosine' substance. Kekurangan 'tyrosine' ni akan menyebabkan tekanan darah rendah, suhu badan rendah, dan 'restless leg syndrome'.

Jadi pastikan kita memilih jenama yang menggunakan 'extracting process' yang menyingkirkan bahan-bahan tersebut.

Dan pada masa yang sama ia masih mengekalkan keaslian soya dan mengekalkan paras asid amino serta isoflavones yang tinggi, yang sangat sensitif pada suhu panas.

6) PROSES PEMBUATAN SOY PROTEIN SEBAIKNYA TANPA PEMANASAN

Kajian menunjukkan protein yang dimasak dengan suhu tinggi akan menghancurkan sehingga 50% asid amino perlu. Kerana asid amino sangat sensitif pada suhu panas.

Kekurangan essential amino asid akan memberikan kesan kepada perkembangan otak dan hormon serta perkembangan tisu badan yang turut sama akan terbantut.

7) SOY PROTEIN HENDAKLAH DITAMBAH UNSUR KALSIUM

Sebenarnya, kacang soya adalah bahan yang NEUTRAL (Neither acidic nor alkaline).

Walau bagaimanapun, kajian menunjukkan, semasa penghasilan soy powder, minyak kacang soya (soybean oil) perlu disingkirkan supaya soy powder itu tidak mudah berbau. Proses ini menyebabkan soy powder menjadi sedikit berasid.

Oleh itu, adalah penting untuk pengeluar soy powder menambah kalsium (unsur alkali) yang mencukupi untuk menjadikan ia neutral semula. Kebanyakan pengeluar TIDAK MENAMBAH kalcium yang cukup dalam produk mereka.

Inilah sebabnya saya memilih soya yang terbaik untuk kesihatan unggul.Anda bagaimana?
Kesemua kriteria ni ada dalam ESP Shaklee,tanpa keraguan lagi!
Jom dapatkan hari ini juga.

#SayaGunaSayaJual
#shakleeTenomSabah
#SayaPengedarSahShaklee
#WHAMSHAKLEE
#shaklee_effect

♡ kedai online saya ♡
wwwirenevitamin.blogspot.com
012-8373981 Irene
Penghantaran poslaju seluruh Malaysia

No comments:

Post a Comment