Monday 21 September 2015

SHAKLEE TENOM SABAH : Atasi gejala Anemia dengan ESP

Gejala Anemia di kalangan ibu hamil lazimnya ditemui pada trimester awal kandungan mahupun pada penghujung kehamilan.Ini dapat dilihat pada wajah dan fizikal ibu hamil yang kelihatan pucat,kurang bermaya dan sering keletihan.Malah ada yang kurang fokus dan mudah hendak pitam.Gejala ini sangat memudaratkan kesihatan ibu hamil apalagi jika dialami semasa trimester penghujung kehamilan kerana boleh membahayakan nyawa ibu dan bayi.

Jururawat masyarakat setempat akan mencadangkan pengambilan sayuran yang mempunyai zat besi yang tinggi seperti bayam merah dan buah peria.Selain itu juga pengambilan makanan seimbang lainnya turut disyorkan untuk menambah sel darah merah.

Selain dari itu, Energizing Soy Protein (ESP) juga disarankan kerana protein membantu dalam pembinaan sel-sel baru dalam tubuh badan, ini termasuklah sel-sel darah merah. ESP juga boleh meningkatkan tenaga. Seseorang yang mempunyai anemia mesti mengamalkan  kepada diet tertentu

Sel yang sihat akan dapat menyerap nutrien dari vitamin lain yang kita makan dengan lebih baik. Sekiranya sel kita tidak sihat, vitamin akan mengambil masa lebih lama utk diserap dengan efektif ke dalam badan. Jadi lambatlah sikit baru nampak kesannya.
Sebaiknya ambil ESP sebagai basic vitamin anda. Kenapa perlu pilih ESP Shaklee? Sebab ESP dijamin bersih & selamat kerana ia non GMO – diproses dengan air (bukan dengan bahan kimia) untuk mengekalkan kualitinya.
Bonusnya kulit gebu, cantik berseri & lebih anjal daripada biasa!

#SayaPengedarSahShaklee
#shakleeTenomSabah
#Shaklee_effect
#WHAMSHAKLEE
#KedaiBukuDAO
kedai online saya
wwwirenevitamin.blogspot.com
012-8373981 Irene
Penghantaran poslaju seluruh Malaysia

No comments:

Post a Comment