Wednesday 23 September 2015

SHAKLEE TENOM SABAH : Tips merawat pesakit Parkinson

Penyakit Parkinson ni jarang kita dengar dalam komuniti masyarakat di negara ini.Namun jenis penyakit ini jangan dianggap mudah dan sambil lewat sahaja.

Apa itu penyakit Parkinson?

Penyakit Parkinson adalah sejenis penyakit yang melibatkan sistem saraf otak. Antara simptom yang ketara pada pesakitnya adalah mempunyai masalah koordinasi, keseimbangan dan kesukaran untuk berjalan. Berbeza dengan penyakit Alzheimer dan dementia, ia tidak menjejaskan memori serta fungsi kognitif pesakitnya.

Penyakit Parkinson berlaku apabila sel yang menghasilkan sejenis bahan kimia dikenali sebagai dopamine mengalami terganggu atau rosak. Tanpa dopamine, tubuh badan kita tidak dapat memberikan tindak balas dan berfungsi dengan baik. Antara faktor yang boleh menyebabkan kerosakan sel adalah pendedahan melampau terhadap bahan-bahan merbahaya seperti racun rumput, racun serangga dan bahan kimia industri.

Kebanyakan pesakit Parkinson berusia 50 tahun ke atas. Kajian terbaru menunjukkan faktor genetik juga boleh menyebabkan seseorang menghidapnya.

Gejala Parkinson

●    Tangan, kaki atau badan menggeletar
●    Masalah pergerakan tidak normal (dyskinesia)
●    Kepala, tangan dan kaki bergoyang seperti menari
●    Serangan bermula pada sebelah badan
●    Penyakit bertambah buruk jika pesakit mengalami tekanan perasaan
●    Tekanan darah akan lebih tinggi
    akan menjadi lebih parah jika berada dalam keadaan emosional

Penyakit Parkinson bukannya gejala semula jadi pada orang tua dan pengidapnya boleh menikmati tahap kesihatan yang baik sekiranya mendapatkan rawatan. Adalah penting untuk tidak cepat putus asa atau berasa rendah diri kerana pengidap penyakit Parkinson masih ada peluang untuk menjalani kehidupan sempurna.  Vivix Shaklee suplemen terbaik merawat Penyakit Parkinson.

Vivix Shaklee suplemen terbaik merawat Penyakit Parkinson

Vivix™ adalah minuman campuran botani merupakan revolusi terbaru di dalam pemakanan polifenol.
Mengandungi campuran unik botani Polygonum Cuspidatum, Anggur Muscadine, Elderberi Eropah dan Lobak Ungu yang kaya dengan polifenol menjadikan Vivix begitu unik. Polifenol adalah kumpulan fitokimia yang terdiri daripada sebatian tanaman yang mengandungi khasiat antioksidan dan sel anti-penuaan semulajadi.

Apakah sebenarnya Vivix ini?

1)    Memperbaiki DNA. setiap hari, tubuh kita mengalami kerosakan DNA (salah satunya akibat radikal bebas) yang menyebabkan proses penuaan terjadi begitu cepat. Vivix membantu melambatkan dan melindungi DNA sel tubuh kita dan melambatkan proses tersebut. Vivix sesuai diambil oleh mereka yang selesai menjalani rawatan pemulihan kanser, misalnya kimoterapi, bagi mengembalikan sel tubuhnya kepada keadaan asal.

2)    Memperbaiki tenaga sel. Semakin tubuh kita mengalami penuaan, semakin cepat sel tubuh kita kehilangan tenaga. Ini akan menurunkan fungsi sel. Vivix membantu menguatkan sel tubuh.

3)    Membantu meningkatkan fungsi otak, kardiovaskular, imuniti (kekebalan) dan sendi. Semakin tua, semakin kita rasa sakit sana sini, ingatan pun makin pudar. Vivix membantu mengembalikan keremajaan.

VIVIX merupakan tonik anti-penuaan untuk berbagai manfaat yang sesuai untuk mereka yang menghidapi diabetes, arthritis, gout, dan macam-macam lagi. Mengandungi resveratrol yang dipercayai mampu memperbaiki DNA seterusnya mencegah penuaan secara cepat.

#SayaPengedarSahShaklee
#WHAMSHAKLEE
#shaklee_effect

♡ kedai online saya!♡
012-8373981

No comments:

Post a Comment