Wednesday 30 September 2015

SHAKLEE TENOM SABAH : Hilangkan Bau Badan dengan Vitamin C Shaklee

Sebenarnya bau badan yang busuk dan tengik  ini disebabkan pengumpulan toksin dalam badan. Toksin boleh berkumpul di mana-mana sama ada di bawah kulit, dalam salur darah, dan pada organ contohnya perut dan usus.Apabila kebersihan diri tidak diambil berat menyumbang kepada bau yang tidak menyenangkan.

Badan dan mulut berbau berlaku kerana proses penyeimbangan fungsi perut untuk pembuangan toksin. Tak guna kalau sembur berbotol-botol minyak wangi tapi kita tak bantu untuk flush out toksin tu keluar daripada badan.

Bagaimana nak buang? Selain banyak minum air kosong, boleh juga ambil produk yang menggalakkan detoksifikasi secara semulajadi.

Siapakah yang sering mengalami masalah bau badan?

●    Remaja yang akil baligh kerana mengalami perubahan hormon
●    Pesakit yang obes atau terlalu gemuk kerana sering mengambil ubat khusus
●    Faktor genetik
●    Diet pemakanan - Kerap mengambil makanan berempah, minuman berkafein, bawang putih, daging, telur, kekacang dan ikan.
●    Perokok
●    Pesakit tiroid
●    Hypoglicemia
●    Pesakit kencing manis
●    Mereka yang kurang menjaga kebersihan badan
   

Makanan yang menjadi punca bau badan

●    Daging merah
●    Alkohol
●    Ikan - sesetengah orang mengalami masalah metabolisme yang menyebabkan mereka berbau seperti ikan selepas memakan ikan terutama salmon
●    Asparagus
●    Serbuk kari/jintan
●    Coffee
●    Makanan ringan yang banyak bahan perisa

Cara menghapuskan bau badan

1)    Kerap mandi - sekurang-kurangnya 2 kali sehari
2)    Memakai pakaian yang diperbuat daripada kapas (cotton) dan longgar
3)    Berhenti merokok
4)    Elakkan makanan yang boleh menjadi punca bau badan
5)    Amalkan pemakanan sayur-sayuran dan buah-buahan.
6)    Amalkan  pengambilan Alfalfa,herblax dan vitamin c secara konsisten.

Cadangan supplemen Shaklee untuk Masalah Bau Badan

1) Alfalfa Complex

Agen detoks yang terkenal. Ia membantu membuang toksin daripada salur darah, usus, dan hati. Perjalanan darah menjadi lancar begitu juga proses perkumuhan oleh organ hati dan perut.Pengambilan 10 biji sehari bersama dengan pengambilan air masak dalam kuantiti yang betul sangat membantu toksin dikeluarkan dari tubuh melalui organ perkumuhan seperti buang air besar dan melalui perpeluhan.

2) Herb-lax

Merangsang usus untuk melakukan proses pembersihan secara lembut dan mengembalikan proses semulajadi pergerakan usus.
Selepas bantu tubuh kita menyingkirkan toksin, badan akan lebih sihat dan segar, masalah badan berbau busuk masam tiada lagi dan kita boleh bergerak dengan bebas dan yakin.Bukan itu sahaja,perut yang buncit akan semakin berkurang dan anda pasti kembali berkeyakinan.

3) Vitamin C Sustained Released

   Peningkatan Sistem Imun manusia dengan  membina sel darah merah yang sihat untuk penyerapan zat besi yang lebih baik, membantu sel darah putih menentang bakteria dan kuman, mengukuhkan sistem imun seterusnya memperbaiki kesihatan kulit supaya kelihatan lebih bermaya dan tidak kusam.

Gabungan 3 supplemen ini ternyata hebat untuk anda yang mempunyai masalah bau badan...Amalkan minum air masak secukupnya bagi membantu buah pinggang anda memproses dan membawa keluar toksin melalui urin.Air masak ni sebaiknya diminum sehingga 3 liter sehari dan jika berlebihan pun tidak memudaratkan kesihatan.

Bantu diri anda untuk bebas daripada masalah bau badan supaya orang di sekitar merasa tidak terganggu dengan masalah anda ni.

#SayaGunaSayaJual
#shakleeTenomSabah
#SayaPengedarSahShaklee
#WHAMSHAKLEE
#shaklee_effect

♡ kedai online saya ♡
wwwirenevitamin.blogspot.com
012-8373981 Irene
Penghantaran poslaju seluruh Malaysia

No comments:

Post a Comment