Friday 11 September 2015

SHAKLEE TENOM SABAH : ESP bantu meriahkan susu badan

Salam sejahtera semua.Hari ni saya nak kongsikan pengalaman penyusuan bayi keempat saya baru-baru ini.Memang tidak mudah untuk memeriahkan susu ibu apalagi kurangnya pengambilan sup panas dan menguruskan rumahtangga dengan anak seramai 4 orang yang masih kecil.Tidur malam pun sering terganggu namun ini bukan alasan untuk tidak memberikan susu ibu kepada Debbie Ivana,anak perempuan tunggal saya merangkap baby keempat ni.

Bagaimana ESP membantu saya kekalkan penghasilan susu ibu dengan lebih banyak? ESP ni membantu dari segi memekatkan air susu badan supaya bayi mudah kenyang dan puas.Bayi akan tidur lebih nyenyak dan kurang meragam.Payudara sentiasa rasa penuh kerana rangsangan baby yang minum susu dan pengambilan air putih yang banyak setiap kali selepas sesi penyusuan.Saya juga mengambil ostematrix untuk mengelakkan tulang rapuh kerana ibu menyusu bayi segala zat makanan yang diambil akan menghasilkan air susu.Kalsium amat diperlukan untuk binaan tulang.Bukan itu sahaja,saya juga dapat tidur berkualiti walaupun hanya sempat tidur dalam 4 @ 5 jam sahaja setiap malam.

Bonus yang saya dapat selain daripada memeriahkan air susu saya mendapati kulit pada tapak kaki lebih halus,muka kurang berminyak dan lebih gebu serta bertenaga menguruskan rumahtangga seperti memasak dan mengemas rumah.
Set penyusuan 3 langkah mudah..
SET PENYUSUAN  ESKLUSIF

♡ ESP Soy Protein Isolate Powder
- Membantu ibu kekal bertenaga sekaligus mencegah migrain, insomnia, dan tekanan
- Merupakan ‘Milkbooster’yang membantu kelancaran penghasilan susu dengan cepat, dan pekat
- Membaiki pigmentasi dengan menjadikan kulit ibu lebih anjal dan berseri

♡ Alfafa Complex
- Juga bertindak sebagai "milk-booster"
- Melegakan / mengelakkan sakit sendi dan belakang
- Menghilangkan kelesuan dan tekanan
- Membantu masalah penghadaman dan pencernaan
- Melegakan sembelit
- Menyingkirkan lemak dan kolesterol
- Membuang angin dalam badan
- Membantu masalah keputihan

♡ Vitalea (Multivitamin)
- Membantu membekalkan tubuh badan dengan nutrisi yang secukupnya agar sentiasa cergas, sihat dan bertenaga
- Diformulasikan dengan zat besi yang membantu ibu yang menghidapi anemia/kurang darah

♡ B-Complex
- Membantu meningkatkan tenaga, serta melegakan kepenatan/kelesuan dan tekanan kerana vitamin B berperanan untuk menukarkan makanan yang kita ambil kepada tenaga
- Membantu memberi mood yang baik dan tenang serta meningkatkan fokus sekaligus membantu kelancaran pengeluaran susu
- Penting untuk kecantikan juga kerana vitamin B memelihara kulit dari dalam.

♡ Chewable Vita C / Sustained Release Vit C

- bertindak sebagai anti-oksidan serta berperanan untuk menjadikan kulit yang cantik dan anjal kerana vitamin menggalakkan / merangsang pembentukan kolagen dalam badan
- Membantu meningkatkan sistem imunisasi badan supaya ibu dan bayi tidak mudah diserang penyakit - Merangsang pembentukan sel-sel baru bagi mempercepatkan penyembuhan luka.

♡ Ostematrix (Kalsium)

- Keperluan kalsium yang secukupnya sangat penting untuk menghasilkan susu dengan cepat, banyak dan berkualiti kerana kandungan utama susu adalah kalsium dan protein.
- Membantu menghilangkan sakit-sakit yang berkaitan sendi dan tulang.
- Membantu ibu berasa cergas dan bertenaga 
- Membantu mengelakkan dari sembelit

♡ Mengapa Set Penyusuan Shaklee penting untuk ibu menyusu?

♡ Set Penyusuan Shaklee sebenar membantu boost energy dan sudah lengkap dengan semua vitamin
♡  Penghasilan susu ibu perlukan protein, zat besi, mineral, kalau ibu amik byk zat besi, protein lg cepat bengkak. Kerana zat besi berperanan menambah darah. Kurang darah apa akan jadi ? Badan cepat penat.
♡  Bila period, darah kotor banyak keluar, badan kurang kalsium,  kalsium dan zat besi penting utk hasilkan darah, hb low pun boleh menyebabkan penghasilan susu drop
♡  Ibu sihat, susu banyak, kerap mengepam, kerap direct feeding, prolaktin lagi banyak terhasil dan kuantiti susu pun bertambah.

Info penting : untuk banyakkan susu konsep asas penyusuan perlu puan fahami..kerap menyusukan bayi dan pam sekerap yg mungkin ketika bkerja supaya payudara kosong...apabila payudara kosong otak secara automatik akan memberi signal untuk membuat susu ...walaubagaimana pun puan di nasihatkan agar tidak berdiet, minum air yang secukupnya dan banyakoo berdoa minta dihasilkan susuyang mencukupi untuk baby.

Paling bagus kalau ibu mnyusu, lepas pam @  menyusu baby, minum esp..supaya penghasilan susu lebih cepat.

#SayaGunaSayaJual
#shakleeTenomSabah
#SayaPengedarSahShaklee
#WHAMSHAKLEE

♡kedai online saya ♡
wwwirenevitamin.blogspot.com
012-8373981
Irene
Penghantaran poslaju seluruh Malaysia

No comments:

Post a Comment