Saturday 24 October 2015

SHAKLEE TENOM SABAH : Rawat Penyakit Kencing Tikus dengan Shaklee

Apa itu Leptospirosis atau Penyakit Kencing Tikus?

Leptospirosis atau Penyakit kencing tikus merupakan jangkitan bakteria jarang berlaku pada manusia. Jangkitan biasanya dipindahkan kepada manusia apabila air yang dicemari dengan air kencing haiwan menyentuh bukaan pada kulit, mata, atau dengan selaput lendir leptospirosis merupakan jangkitan bakteria jarang berlaku pada manusia. Jangkitan biasanya dipindahkan kepada manusia apabila air yang dicemari dengan air kencing haiwan menyentuh bukaan pada kulit, mata, atau dengan selaput lendir.

Sumber:wiki

Tanda-tanda/Komplikasi Penyakit kencing Tikus

■    Sakit kepala yang melampau
■    Demam
■    Sakit otot dan sendi
■    Mata merah
■    Leher tegang
■    Kerosakan hati
■    Pendarahan usus dan peparu
■    Denyutan jantung yang tidak sekata atau kegagalan jantung
■    Kegagalan fungsi buah pinggang R
■    Ruam kulit
■    Loya, muntah, sakit di bahagian abdomen dan cirit- birit

Rawatan untuk penyakit kencing tikus

●    Menghentikan ejen penyebab dan melawan semua komplikasi yang mungkin berlaku Antibiotik dan penicilin mungkin diperlukan
●    Glucose dan larutan garam atau dialisis(bagi yang berada di tahap kritikal)
●    Penjagaan organ secara spesifik sangat penting seperti buah pinggang, jantung atau hati.

Kaedah mengurangkan risiko kepada penyakit kencing tikus

●    Cuci tutup tin minuman dengan bersih sebelum minum atau sentuh

●    Biasakan diri untuk mencuci bersih semua peralatan seperti sudu dan garfu, pinggan mangkuk dan cawan sebelum digunakan

●    Amalkan menjaga kebersihan setiap masa

●    Bersihkan diri setiap kali selepas melakukan aktiviti luar

●    Jaga kebersihan rumah dan persekitaran tempat tinggal anda

Sekarang ni ada bermacam jenis penyakit dan virus..apakata anda kuatkan tahap imunisasi badan dengan NutriFeron Shaklee..tapi sebelum tu jom baca tentang Nutriferon Shaklee yang sangat hebat ni..

Nutriferon shaklee, tingkatkan sistem imun, tingkatkan antibodi tubuh

Apa itu Nutriferon?

Nutriferon ialah vitamin penggalak sistem imun tubuh @ immune booster. Ianya merupakan vitamin yang sanagt hebat dan sangat berkesan, ia telah melalui satu set ujian-ujian saintifik yang sangat ketat dari segi keselamatan, ketulenan, keberkesanan dan prestasi.

Masih ingatkah pada pelawak terkenal Din Beramboi yang meninggal dunia disebabkan oleh virus kencing tikus. Simptom yang dianggap biasa sahaja hingga menyebabkan kematian.

Memang Leptospirosis boleh membawa maut apabila sistem pertahanan dalam badan kita menjadi lumpuh.

Mencegah lebih baik kan.

Sejarah Nutriferon

Nutriferon dicipta oleh ahli imunologi yang terkenal di dunia, Dr. Yasuhiko Kojima. Beliau merupakan individu pertama yang menemui interferon pada tahun 1954.

Nutriferon ni untuk siapa?

Sangat sesuai untuk anda semua yang sering jatuh sakit, demam , selsema, demam ,menghidap kanser, asma… tetapi harus diingat yang produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh sebarang jenis penyakit.

Cara Nutriferon bertindak

Nutriferon membantu mengaktifkan sistem pertahanan imuniti dan juga menggerakkan “pasukan cari dan musnah’ dalam sistem imuniti badan.

Vivix Agen antioksidan berkuasa

Vivix berfungsi untuk melindungi dan memperbaiki sel DNA serta memberi kesan positif kepada genetik sekali gus mengurangkan sel penuaan. Katanya, Vivix kini menjadi perhatian pengguna di seluruh dunia disebabkan kebaikan kandungan selain melawan pelbagai jenis penyakit. Ia adalah sejenis cecair pekat berwarna merah yang terhasil daripada kandungan anggur muskat dan tumbuh-tumbuhan lain. Dengan hanya minum sesudu sehari, pengguna akan merasai perbezaannya.

Vitamin C 500mg (sustained released)

Membekalkan anti oksidan semulajadi dengan mengekalkan integriti sel.Selain itu dengan pengambilan vit c ini juga dapat memperbaiki salur darah.

Apabila anda atau ahli keluarga mengalami masalah virus kencing tikus ni segera lah ke hospital yang berdekatan dan boleh berikhtiar mengambil supplemen Shaklee ni.

Hubungi saya Perunding kesihatan Shaklee anda Irene 0128373981

#SayaPengedarSahShaklee
#shakleeTenomSabah
#Shaklee_effect
#WHAMSHAKLEE
#ShakleeMurah
#shakleeMampuMilik

2 comments: