Monday 26 October 2015

SHAKLEE TENOM SABAH:Rawat Demam Kepialu dengan Shaklee

Apa itu Demam Kepialu @ tifoid ?

Demam Kepialu adalah satu jangkitan bawaan makanan disebabkan oleh bakteria Salmonella typhi(S.typhi). Bakteria ini terdapat di dalam darah,urin dan najis pesakit dan juga najis pembawa.

Pembawa adalah seorang yang mempunyai bakteria tifoid tetapi tidak mempunyai gejala demam kepialu. Mereka ini sukar dikesan dan sentiasa mengeluarkan bakteria tifoid di dalam najis dan menjangkit kepada orang lain.

Bagaimana Penularan Berlaku?

●    Melalui makanan dan minuman yang tercemar oleh najis manusia yang mengandungi bakteria Salmonella typhi
●    Melalui makanan dan minuman yang disediakan oleh pesakit dan pembawa
●    Melalui hinggapan lalat yang membawa bakteria Salmonella typhi
●    Menggunakan bekalan air yang tidak bersih

Bahaya demam kepialu ini boleh menyebabkan:

1)    Bahagian usus pesakit yang dijangkiti boleh pecah/bocor dan boleh menyebabkan pendarahan
2)    Bakteria yang masuk ke dalam sistem darah boleh menyebabkan komplikasi di organ-organ lain selain usus
3)    Boleh menyebabkan kematian jika tidak mendapat rawatan secukupnya

Tanda-tanda anda menghidapi demam kepialu

Demam kepialu mudah dijangkiti dan pesakit akan mengalami simptom seperti demam, sakit perut dan sakit kepala yang mungkin berlanjutan sehingga beberapa minggu.

Sekiranya anda mengalami tanda-tanda di atas,segeralah berjumpa dengan doktor dan mendapat rawatan segera.

Amalkan langkah-langkah pencegahan seperti di atas, Sebaik-baiknya masak sendiri di rumah dan dapatkan bekalan air yang bersih.

Cadangan pengambilan Shaklee bagi mencegah Demam Kepialu

Di antara langkah terbaik adalah kita senantiasa menguatkan antibodi dan badan kita dengan mengambil vitamin-vitamin yang bersifat antioksida seperti Vitamin E, Vitamin C dan Garlic.

Bagi mengurangkan risiko serangan demam kepialu ini, saya menyarankan agar anda dan keluarga perlu mengambil Vitamin E atau Vitamin C bagi tujuan menguatkan antibodi dalam jangkamasa panjang dan anda perlu menyimpan atau makan bila perlu iaitu Nutriferon iaitu suplemen yang dihasilkan khusus untuk menguatkan sistem imunisasi badan kita. Bukan setakat demam kepialu sahaja, serangan bakteria dan virus lain dapat dicegah dengan pengambilan secara berterusan vitamin ini.Garlic complex pula dapat dijadikan sebagai antibodi untuk kesejahteraan secara keseluruhan.Malah serangan jerebu juga dapat dikurangkan.

Anda tak perlu risau kerana semua produk Shaklee adalah selamat dan berkesan. Tiada bahan kimia atau pewarna/perasa tiruan didalamnya. Semua produk Shaklee dihasilkan dari tumbuhan semulajadi.

Jadi, sebagai ibu-bapa yang prihatin, kita perlu bertindak sebelum parah. Sebagaimana kita memberikan pendidikan kepada anak-anak agar mereka berjaya di masa hadapan, begitu juga dengan kita menjaga kesihatan mereka dengan memberikan nutrisi yang secukupnya agar mereka senantiasa sihat.

Hubungi saya perunding kesihatan Shaklee anda
0128373981 Irene
Penghantaran seluruh Malaysia

Sihat itu kekayaan

No comments:

Post a Comment