Thursday 9 July 2015

SHAKLEE TENOM SABAH : Selamat Hari Raya semua!

Hai semua..Selamat hari Jumaat!

Mulai hari ni ada kira-kira seminggu sahaja lagi rakan-rakan yang meraikan Hari Raya Aidilfitri. Tentu rasa seronok dan tidak sabar nak balik beraya ke pangkuan keluarga masing-masing kan...Pastinya meriah!

Dalam rasa seronok nak pergi beraya ni saya ingin kongsikan sedikit tips untuk tidak kelihatan letih dan meredakan perut meragam gara-gara makan bermacam jenis hidangan special..Maklumlah,kadang tu setahun sekali sahaja kita merasa makan ketupat,lemang,dodol, rendang dan segala macam manisan terutama biskut raya ni kan.

Tips saya yang pertama yang ingin saya kongsikan di sini ialah bawa bekalan vitamin anda kemana sahaja anda pergi..Ini boleh membantu kita untuk kelihatan lebih sihat dan bertenaga  walaupun pada Raya yang sibuk.Kalau boleh packing sedia masukkan dalam senarai barang yang nak dibawa bersama semasa balik kampung..Saya cadangkan bawa stok Ostematrix,vivix,alfalfa,omega guard,vitamin c,cinch tea mix,phytocol st dan b complex.

Ostematrix

Tablet berwarna putih ni diperkaya dengan kalsium yang baik untuk tulang,meredakan gastrik,sakit kepala dan membantu dalam pelawasan. Selain itu tablet ni juga boleh membantu kita mendapatkan tidur yang berkualiti walaupun hanya dapat melelapkan mata dalam tempoh kurang dari 5 jam.Bangun pun rasa segar saja..

vivix

Antioksida yang sangat kaya dengan resvastrol iaitu 10X ganda resvastrol.Diperbuat daripada anggur jenis muscadine & nenek apa jenis berries sangat sesuai diambil kerana ianya boleh bantu menurunkan paras gula dalam darah,tekanan darah dan bantu wajah kelihatan berseri.

Alfalfa

Saya pernah rasa sakit perut akibat terlebih makan pelbagai jenis makanan berminyak dan berlemak tinggi.Tapi memang degil sebolehnya tidak makan ubat dari doktor..Apa yang saya buat hanya mengambil 6 biji alfalfa dengan minum air suam sehingga 3 gelas.Mula tu perut berbunyi juga..macam rasa memulas dan dalam setengah hari sebab saya makan dalam jam 11 pagi dan 4 petang tu rasa elok saja perut ni..Tidak rasa memulas lagi,membuang pun mudah ja..hehe

Omega guard & phytocol st

Fungsi 2 vitamin ni lebih kurang sama iaitu membantu membakar lemak & kolestrol yang berlebihan dalam badan.Jadi bila kita makan makanan berlemak secara tidak langsung ianya akan dibawa keluar melalui sistem perkumuhan.Flush out segala lemak kolestrol bagai tu..Lega..

Vitamin C SR

Ini adalah salah satu vitamin yang saya selalu bawa ke mana-mana.Diperkaya dengan riboflavin iaitu vitamin daripada buahan sitrus bersamaan 7.5 biji oren.Fungsi utamanya ialah mampu menganjalkan kulit,mencerahkan kulit akibat sunburn,membantu menghilangkan gastrik dan paling best sekali ianya boleh memutihkan kulit secara semulajadi!Tak percaya,cuba lah hari ni dan saya akan bantu anda dengan konsultasi pengambilan vitamin yang sesuai.

Cinch tea mix

Jika anda memandu dalam keadaan jarak yang jauh,dalam cuaca yang panas dan rasa mengantuk,saya amat mengesyorkan anda mengambil cinch tea mix ni.Walaupun di sediakan dalam paket kecil namun sangat memberi tenaga yang berpanjangan. Anda akan berasa segar dan pastinya bertenaga tanpa rasa letih dan mengantuk.

B complex

Satu lagi vitamin yang mesti ada dalam list vitamin balik kampung ni.Vitamin anti stress..Jadi kalau anda menempuh jarak perjalanan yang jauh dan jammed pastinya stress tidak mengganggu mood anda untuk balik beraya!

Jika ingin mendapatkan kesemua vitamin ni dan konsultasi percuma selepas belian,anda bolehlah hubungi saya di talian
012-8373981 Irene
Penghantaran seluruh Malaysia. Saya akan membantu anda meningkatkan kesihatan dengan tips yang anda perlukan..

#shakleetenomsabah
#testimonisendiri!
#sayamakansayajual
#selamatharirayaaidilfitri!

No comments:

Post a Comment