Friday 5 September 2014

Set resdung shaklee

Hai salam damai buat semua...
&& ymv
Hari ini saya cuti,hanya duduk di rumah saja.Time beginilah saya menghabiskan masa terluang untuk menjaga dan bermain dengan anak- anak di rumah.Mereka pun seronok juga jika saya tidak kerja.Boleh masakkan makanan untuk famili..

Hari ini saya nak share sedikit tentang masalah resdung.Tak kisah lah ada yang masih baru mengalami resdung atau yang sudah bertahun mengalami sakit resdung ni.Secara saintifiknya,pesakit resdung akan mengalami gatal-gatal pada hidung,hidung berair,mata merah,kerapkali bersin dan ada yang merasai gatal pada muka.Saya pernah juga mengalami seperti ini,tapi mujurlah saya makan supplemen shaklee seperti nutriferon,vitamin c dengan b complex.Rasa lega dalam seminggu saya makan supplemen ni.Saya kurang bersin,dan hidung pun tidak berair sentiasa.muka pun tidak gatal lagi.Haa..sangat teruja masa ni,saya masih kekalkan juga pengambilan supplemen ni sebab saya sangat mengharapkan ianya akan berakhir...

Pasal ni lah saya nak sangat kongsikan dengan kawan-kawan tentang kehebatan supplemen ni.Mencegah lebih baik dari merawatkan?Mari saya nak kongsikan bagaimana supplemen ini membantu anda semua untuk menjalani hidup dengan lebih sihat.


 Set Resdung SHAKLEE terdiri daripada;

1) Alfalfa Complex
2) Vitamin C
3) B Complex 
4) Garlic
5) Nutriferon

Berikut adalah fungsi setiap vitamin tersebut...

ALFALFA COMPLEX

- Mempunyai kelebihan dalam mengurangkan keradangan sakit itu sendiri
- Ia kaya dengan sumber klorofil dan membantu mengurangkan keradangan terutama akibat dari ekzema, resdung, alergik dan gegata.

* Pesakit SLE tidak digalakkan ambil Alfalfa..

B COMPLEX

- B6 penting untuk pemuliharaan selaput lendir yang sihat dan membantu pengeluaran antibodi badan
- Membantu dalam pembinaan protein dalam tubuh
- Membantu hati menghasilkan glikogen yang diperlukan oleh kulit untuk menyingkirkan sel-sel mati
- Memelihara sistem saraf dan berfungsi sebagai anti-stress

VITAMIN C

- Bertindak sebagai anti-histamin tanpa perlu kita mengalami side effect dari pengambilan drugs anti histamin
- Menstabilkan pengeluaran histamin dalam tubuh
- Membantu mencegah penyempitan tiub bronkiol
- Meningkatkan fungsi T-Cell dan Macrophage (Fungsi sistem pertahanan badan, sel darah putih)
- Meningkatkan pertumbuhan tisu.

 NUTRIFERON

-Membantu dalam peningkatan sistem imunisasi manusia.Iaitu interferon.Kajian yang dibuat selama 40 tahun oleh Dr.Yasuhiko Kojima dari University Tokyo pada tahun 1954.
-dapat membunuh kuman T-cells,B-cells dan makrofag.
-membantu melawan kanser dan tumor dengan merangsang dan mempertingkatkan sistem pertahanan tubuh dalam melawan sel kanser dan tumor drp merebak.
-dalam masalah resdung ini,nutriferon membantu mengurangkan radikal bebas,virus dan kuman resdung daripada terus merebak.

Cara makan Set Resdung
~~~~~~~~~~~~
1) ALFAFA - 2 biji 3 kali sehari ( selepas  sarapan.. Selepas  lunch..selepas  dinner )
2) VITAMIN C - 1 biji selepas  lunch
3) B-COMPLEX - 1 biji selepas  sarapan
4) GARLIC - 1 biji selepas  lunch
5) ESP - 1 sudu 3 kali sehari
6)NUTRIFERON-2 peket seminggu

Ini adalah sebagai panduan kita bersama.
Sehingga kita berjumpa di lain entri lagi ya.


No comments:

Post a Comment