Monday 8 September 2014

Hilangkan gastrik dan pedih ulu hati dengan supplemen Shaklee

Hilangkan gastrik dan pedih ulu hati dengan supplemen Shaklee

Bila ramadhan je, mesti dengar alasan gastrik. Jadi kawan kawan, Boleh ke gastrik hilang dengan produk Shaklee? Kali ni kita akan kongsikan ya.

Artikel Ini Akan Membantu Kawan Kawan Untuk;

 1. Mengetahui Tanda  Penyakit Gastrik. Macam Mana Nak Tahu? 

 2. Mengetahui Produk Shaklee Mana Yang Sesuai Untuk Membantu Melegakan Penyakit Ini


Apa Tanda Anda Menghidap Gastrik?

Menurut Tuan Haji Lokman dari pusat rawatan Al Hidayah ramai pesakit gastrik tidak menunjukkan tanda tanda mengalaminya diperingkat awal. 

Kerosakan pada dinding perut disebabkan asid perut menyebabkan gastrik. Kenapa? Bila kita skip makan, dinding perut akan mula terhakis. Antara tanda tanda awal yang memberikan petunjuk anda mempunyai gastrik

>> Sakit perut
>> Hilang selera makan
>> Rasa loya 
>> Muntah-muntah
>> Pening kepala yang berpanjangan

Kalau kawan kawan tak buat sebarang rawatan, penyakit gastrik akan semakin teruk dengan adanya ulser di perut. Cuba bayangkan, ulser dimulut pun sakit, apa lagi didalam perut? Cuba fikirkan sejenak ya..

Tanda gastrik anda semakin kronik ialah

1) Pendarahan di dinding perut

Pesakit boleh mengalami masalah najis berdarah yang berwarna hitam 

2) Muntah darah.

Kalau anda mempunyai tanda tanda diatas, dapatkan rawatan hospital atau pergi ke klinik segera. 

Produk Shaklee Mana Yang Sesuai Untuk Membantu Melegakan Gastrik
Sekali lagi Mazni nak ingatkan, produk Shaklee bukan ubat, dan produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit. 

Apa yang dicadangkan ini akan memberikan zat zat yang diperlukan badan untuk beroperasi dengan lebih baik. Bila khasiat cukup, badan mula menyembuhkan dirinya sendiri.


Antara produk shaklee yang sesuai untuk pesakit gastrik ialah

1. ) Energizing Soy Protein (ESP)
Asid dalam perut yang menyebabkan ulser akan bertindakbalas dengan ESP yang dibuat dari soya. Sifat soya berlawan dengan asid kerana ia adalah alkali. Ini akan mengurangkan kesan asid tu.

Lagi terbaik, ESP akan bekalkan badan dengan 20 jenis asid amino untuk membina sel baru dan menggantikan tisu rosak didinding perut semasa penghadaman. Jadi sekarang badan kita ada bekalan bahan mentah untuk pemulihan luka dalam perut menyebabkan gastrik. 


2.) Ostematrix

Ostematrix mengandungi Kalsium yang bersifat alkali. Sama macam makan ESP, kesan asid akan berkurangan. Ianya terdapat dalam bentuk kapsul.

3.) Vitamin B Complex

Selalunya pesakit gastrik akan dibekalkan dengan ubat tahan sakit. Ubat ni kalau digunakan dalam jangka masa panjang ada kesan sampingan. Contoh ubat tahan sakit yang biasa kita dengar ialah PONSTAN.

Menurut Dr Zubaidi, kesan mengambilnya berterusan untuk masa yang lama akan menyebabkan keradangan, luka dan kebocoran pada perut, usus kecil dan besar. Belum cerita kesan pada kulit dan buah pinggang..

Jadi cara lain nak kurangkan sakit boleh makan vitamin B complex. Ada manfaat untuk membantu melegakan ketegangan  (stress). Bila kita stress, antibodi badan akan lemah.B complex ni juga boleh membantu memulihkan sel-sel DNA manusia kembali normal.

Kalau boleh jangan bergantung harap sangat pada ubat ubatan. Produk Shaklee bukan ubatan ya, ia makanan tambahan untuk memulihara kesihatan manusia.

4.)  Peppermint Ginger Plus

Produk Shaklee ini membantu melegakan rasa tak selesa disebabkan oleh masalah penghadaman. Antara bahan bahannya ialah halia dan pudina.Jika ingin membuat supplemen ni mudah dihadamkan,hanya ambil 1-2 biji peppermint ginger ni dan masukkan ke dalam segelas air berisi air suam- suam kuku.sedia  untuk diminum..


Bila kita tahu apa penyebab gas gastrik mudah terkena pada kita,kita mampu mengubah cara pemakanan dan gaya hidup kepada yang lebih baik.Senang kata,upgrade kan kesihatan ke tahap maksima.Supplemen ni hanya sebagai bantuan dalam merawati di antara kita yang menghidap gastrik ni.

Paling penting,jaga makan minum dan lakukan senaman secara kerap dan berterusan..Jadi,apabila badan sihat,automatiknya kita akan dapat  menikmati hidup ini dengan lebih baik pada masa akan datang..Mudahkan?Jom,kita fikir-fikirkan ya..

Sehingga kita berjumpa di lain perkongsian lagi.Salam damai..

No comments:

Post a Comment